Coaching

Coaching is gericht op kinderen en jongeren in de leeftijd van 4 t/m 18 jaar. De inzet van motiverende en oplossingsgerichte gespreksvoering hebben een bewezen positieve uitwerking op hoogbegaafde kinderen en jongeren. De meeste begaafde kinderen vinden het fijn om zelf oplossingen voor hun problemen te bedenken en uit te voeren. Als coach probeer ik dit gedrag aan te wakkeren door kinderen verantwoordelijk te maken over hun eigen leerproces. De methodieken die worden gebruikt zijn ‘Kids’Skills en Mission Possible.

Talentontwikkeling
Bewustwording van het eigen kunnen en talent laten ontplooien. Nadruk ligt op het zijnsluik van Tessa Kieboom en op de talenten van kinderen.
Motiveren en activeren
Kinderen en jongeren motiveren om weer op hun eigen niveau te acteren en onder-/overpresteren tegen te gaan. Met als doel om kinderen en jongeren trots te laten zijn op zichzelf en leerplezier te ervaren.
Executieve vaardigheden
Executieve vaardigheden zijn eigenlijk de hogere mentale functies die we gebruiken in ons alledaagse leven. Het valt op dat kinderen die (hoog)begaafd zijn of kampen met ADHD en autisme, vaak moeite hebben met deze functies (bv. met plannen, organiseren, leren-leren, volgehouden aandacht, enzovoort). Nadat is vastgesteld met welke vaardigheid een kind moeite heeft, richt de begeleiding zich op het aanleren en versterken van deze vaardigheden, zodat leerhiaten verholpen kunnen worden.
Leer leren
Jongeren krijgen inzicht in hoe hun brein werkt als ze leren en wat nodig is om optimaal en effectief te kunnen leren. Vaak gaan deze vaardigheden gepaard met de ontwikkeling van executieve vaardigheden. Middels brein didactische vaardigheden en Feuerstein technieken krijgen jongeren inzicht in hoe het brein binnengekomen informatie verwerkt en op welke manier ze leerpatronen kunnen doorbreken om zichzelf te remediëren.

ADRES

Goedenrade 44

5235 HN Den Bosch

©Copyrights 2022 - Hoogvliegers in beeld